neljapäev, 26. juuni 2014

Sula, k...t võtaks!

Just nii lausus täna mu töökaaslane, kui lõunapausiks kontorist välja astusime. Kas pole kohane ilmalõõp?! Jahe ja vihmane, esialgu ei mingi paranemislootuseta. Üks väljaanne kirjutas, et jaaniöö oli Tallinnas kõigi aegade jahedaim e. kõigest +2,6 'C õhus ning nullkraadid maapinnal. Üks teine väljaanne aga võrdles möödunud jõululaupäeva ja selle jaanilaupäeva temperatuure ning leidis vaid paarikraadise vahe. Õigustatud küsimus on, kus on saabunud suvi? Kas kevadele järgnes sügis?

On kuidas on, taimed esialgu veel peavad vastu. Tõsi, kabatšokid-kurgid-kõrvitsad ei kasva, seisavad täiesti "liikumatult". Ka jaaniks oodatud maasikad pole valminud, vaid kipuvad hoopis hallitama. Ja eks nii leiab neid ebakõlasid veel siit ja sealt.

Minu Austini roos 'The Lark Ascending' on aga juba nädalapäevad õies. Mulle meeldib tema õrnaprikoosine värv ja õhuline hõre pooltäidisõis. Roos talvitus hästi ja varred tagasi ei külmunud. Oli kaetud kuuseokstega, kuid oksad olid poolest saadik kattest väljas. Ning lumeolud olid ju sisuliselt olematud. Väga tahaks tegelikult teada teiste Austini rooside elust ja edenemisest meie aedades ja kliimas. Keegi, kellel neid rohkem, võiks kirjutada ülevaate. Ma arvan, et paljud oleksid tänulikud.


Rosa 'The Larc Ascending'
Rosa 'The Lark Ascending'
Summary: Thaw, dammit!

That was what my colleague said as a joke today when we stepped out from office for a lunch. That was meant as an irony over the weather we currently have. Summer which arrived last Friday didn't bring the warmth that many were waiting for. It is continually cool and rainy, like autumn.

Midsummer night in our capital Tallinn was recorded as the coldest one in history, temperatures dropping down to +2,6 'C in air and freezing on ground. At the same time, average day temperature was compared to last Christmas temperature and the difference was just 2 degrees! What a summer!

However, my only Austin rose 'The Lark Ascending' is blooming quite nicely for about a week now. It survived last winter well, which was odd in weather too!

14 kommentaari:

  1. Mul on Austini roose päris palju, ma olen ju roosinarr. Esimesed said esimesel talvel -28 palja maa peale, midagi ei juhtunud. Sel aastal, kui meil jäi miinimumiks -17,8, on nad peaaegu inglise mõõtudes, Winchester Cathedral ulatub mulle üle pea. Veel ei õitse ükski, aga kui nüüd soojemaks ja päikeselisemaks muutuks, siis kohe hakkavad. Minu jaoks oli üllatus, et Tallinna Botaanikaaias nad vastu ei pea, mina pole kunagi katnud, ainult muldan kõrgelt.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Olen ka mõelnud sellele TBA roosiaiale (teadmata, et neil Austinid ei kesta) ja eks ta vist üks väga külm luhapealne on. Lage kah. Siin ja sealpool Pirita jõge talvel suusarajal olles näpistab just luhal külm kõige teravamalt!

      Kustuta
  2. Väga kauni värviga roos! Lehed ka laitmatud. Kui soojaarmastavad köögiviljad välja arvata, siis tundub taimedel päris hea põli olevat. Ah ei, unustasin satikad, neid on tänavu nii ja naasuguseid.
    Tegelikult tundub päris huvitav, mis sellest suvest saab. Hea seeneaasta?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kindlasti! Põlva teede ääres on kukeseenemüüjad (ostetud ja juba järgi proovitud), Räpina pargis oli näha puravikke kooli kokkutulekuajal ning kodus on muru täis mingeid väikseid pruune essuseeni.

      Kustuta
  3. See roos on tõesti suurepärane, kurk ja kabatšokk on seisvas olekus minulgi aga kõik muud kapsad ja tuustid kasvavad uhkelt, on pitsilise mustriga pealegi (loe Tsiili putukamärkust) aga üldiselt pole vigagi, meil oli kolmas vihmavaba päev (just nüüd kui ma kõige rohkem taimi olin ümber tõstnud ja istutanud) ja vatitunkedes on hea peenardes roomata, kõhutada ja püherdada. Seenesafari käib täie hooga (see on kui murutraktoriga seenel käia ) :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No kui kolm päeva, siis juba õnn! Pühapäevast alates lubatakse kindlat ja kõikehõlmavat sadu! Back to basics!

      Kustuta
  4. Tistou, thank you for visiting my blog. We're neighbors and have the same weather, is awful this summer! Your rose is wonderful I'd like my roses start blooming but.. they're waiting for warmth I think.
    Have a nice weekend!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Thank you Nadezda! Your blog is interesting as well as beautiful and I have peeked to it quite a while now! It is very interesting to see how plants and gardens are doing in neighbouring countries. We are pretty close! ;)

      Kustuta
  5. Kummaline jah, et püsikud on enamus kuni liiliateni sel imelikul vegetatsiooniperioodil hiilgevormis. Kevadel oli halb aasta vaid nartsissidele ja tulpidele ning minu aias põevad veel täpiline metsvits ja mõned floksid mingit ainult neile teadaolevat tõbe (kahtlustan, et liigniiskus ei mõju hästi). Ja samas...hea tuttav siinsamas kurdab oma aedviljanduse kohta just todasama, et kõrvits ei kasva, maasikas mädaneb ja kurgipeenra poole on kurb vaadata.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma hakkan vaikselt mõistma oma ema, kes räägib kui kurnavad on lõpuks Inglismaa lõputud kevaded (sageli jaanuari lõpust kuni juunini). Oleme tänulikud oma nelja aastaaja eest ja loodame, et edaspidi on kõik jälle normaalne! :D

      Kustuta
  6. Mulle tundub ka, et kõik, peale köögiviljade, lausa naudib seda veerohkust. Meil pole kahjuks veel kordki kolme vihmavaba päeva antud.
    Su `Larc Asceding on nii ilusa olemisega, et hakka või roosikasvatajaks:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui Austinid peaks meil, võiks ma ka hakata. Aga eks tuleb proovida ja katsetada!

      Kustuta
  7. Ma olen seda Lark Ascendingut ikka imetlenud nii värvi kui õiekuju pärast aga ise olen proovinud ikka lollikindlamate rooside juurde jääda. Sel kevadel oleksin küll äärepealt endal kolm istikut Fighting Temerairet tellinud, tundus väga eriline ja ilus, kah Austini roos aga kahjuks või õnneks olid need juba läbi müüdud

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ohh, sel Austinil on mitmeid väga kauneid roose. Ma küll pole suuremat sorti roosisõber aga neid võiks küll aed täis olla. Olen vaid peljanud, et nad meil hästi ei edene. Ja eks nad on kallikesed kah.

      Kustuta