kolmapäev, 24. juuni 2015

Suvi tuli sajuga

Meil siin kesk-lõunamaadel oli enne pööripäeva ja jaaniaega pikalt kuiv. Vaid rasked savised maad andsid leevendust ja päästsid hullemast. Pikemalt paigas taimed muidugi said hakkama, kuid värsked istutused ja külvid aiamaal olid need, mille pärast mure oli kõige suurem. Nüüd enam veepuudust aga ei ole. Sadama hakkas suve tulekuga, pühapäeva õhtul. Sadas vaikselt ja pikalt. Andis kogumisnõudesse kastmisvett ja seinaääredki said kastekannuga üle käidud. Ehk said peenrad sama märjaks kui ma ise selle töö käigus. Vaid mõni üksik kuiv koht jäi. Kuum dušš aitas üles soojeneda.

Vihma tuli veidi ka esmaspäeval, kuid jaanilaupäev ise oli klassikaliselt sajune. Hakkas õhtul tulema ja tuli ühtlaselt kogu öö, hommikuni välja. Laussadu. Kui mitmetel jaaniöödel on nii olnud. Jaanipäeva hommikul ehk täna on olnud aga tugevad hoogsajud ja sekka on tulnud ka rahet. Kuskil kaugemal kõmises äike. Mina sellel aastal veel päris äikesesadu näinud polegi. Alati olen juhtunud olema kuskil mujal.

Niisiis pööripäevast kolmas päev on hoogsadudega, mitte enam nii soe (+15) ja tugeva tuulega lõunast. Mida sellest küll ennustada suveks?

Peony 'Bartzella'
My midsummer flower - Peony 'Bartzella'
Minu selleaastane jaaniõis on Itoh pojeng 'Bartzella'. Esimene õis hakkas avanema jaanilaupäeva õhtupoolikul. Terve öö paisus ja puhkes, hommikuks oli peaaegu valmis. 'Bartzella' oli eelmise talve emotsiooniost. Veebruaris soetatud juurikatükk sai kohe potti pistetud ning suveks kasvas juba päris kena taimeke. Sel aastal on ta juba korralikku mõõtu põõsas ja tulemas on kolm õit. Olen väga rahul!

Peony 'Bartzella'
'Barzella' was bought as a piece of root in February last year, now having its first bloom
 
Jaaniprojektiks kujunes mul metsaääre peenrategu. Lumeroos 'Lucy's Black' oli siiani üksi oodanud seal kivide vahel. Aeg oli talle seltsilised panna. Tartu BA aiapäevalt toodud punaseõieline kaaslane ja üks seltskond hostasid ootasid ammu võimalust saada vabasse mulda. Aga sellest kõigest järgmine kord. Lõpetuseks veel mõned vihma iluteod.

Sedum 'Xenox'
Sedum 'Xenox'
Iris sibirica
Iris sibirica after rain
Hosta 'Fried Bananas'
Hosta 'Fried Bananas'
Hosta 'Blue Mouse Ears'
Hosta 'Blue Mouse Ears'
Hosta cv.
Hosta cv.
Hosta 'Abiqua Drinking Gourd'
Hosta 'Abiqua Drinking Gourd' & 'August Moon'
Blogid on mul kõik lugemata, aga küll ma ka jõuan!

Ilma-update: Tuul muutub aina rajumaks ja vihmahood tugevamaks (17:00). Piitsutab aeda ja taimi.

16 kommentaari:

  1. Meil on ka nüüd juba tünnid triiki vett täis ja aed korralikult kastetud. Umbrohi muidugi ka, see oleks nagu mingi nähtamatu vedruga maast tõusnud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Õnneks on umbrohtu hea niiske maa seest välja kitkuda! :P Mind ootab nädalavahetus umbrohu seltsis. Mmm... milline väljavaade!

      Kustuta
  2. Kui tänast mitte arvestada, on meil vihma tulnud parasjagu. Aed on selle eest olnud tänulik.
    Kui kuidagi sest tänavusest tuulest ka lahti saaks, oleks elu päris tore ja taimedel, eriti puudel, parem.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tuult on olnud kohe arutult palju ja ka minul on taimed lookas, sh üks kirsipuu, mis vajab nüüd sirgeks tõmbamist ja toestamist.

      Kustuta
  3. Imeilus kingitus `Brazella´ poolt. Sul on veepiiskade püüdmine hästi õnnestunud. Ma muudkui proovin, aga ei oska.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! :)
      Veepiiskade püüdmisel jälgi valguse murdumist piiskades. Õige nurga all hakkavad piisad kiiskama ja jäävad ka paremini pildile.

      Kustuta
  4. Sul on imelised pildid,naudin neid alati!

    VastaKustuta
  5. Your 'Barzella' peony is mangificent.
    Here the weather has been quite different. It has rained a lot since early May.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Thank you, Alain. I'm very happy with my 'Barzella'. It looks gorgeous!
      We suffered a drought for weeks but now it is raining frequently and beds and borders are well watered.

      Kustuta
  6. Ma ei ole mingi pojengifänn, aga see Bartzella ajab küll isutama.:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma arvan, et minuga on umbes sarnane lugu. Aga mõned konkreetsed teevad mu ära küll. Thelalt sain 'Coral Charm'i. No selle ka lihtsalt pidin saama! :D

      Kustuta
  7. Ilusate veepiiskadega post.
    Rõõm näha, et kollane pojeng, liikidevaheline väidetavalt tujukas hybriid, on sama elujõuline nagu rohtsed laiutajad.
    Torm tegi igal pool pahandust, aga meie aed on suuremate puude varjus.
    Ja need vesiheinad.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänaseks on see 'Bartzella' õis kasvanud hiiglaslikuks, palju suuremaks kui tavalistel pojengidel. See on ilmselt päritud oma puistelt esivanematelt. Mina tujukuse kohta ei saa midagi öelda. Poe pakist ise kasvatatud ja teisel kevadel juba nii suur, näitab vaid, et elutahe on suur.

      Kustuta
  8. Pole nainudki kollast pojengi, imeilus.. Minu vanaemal polnud oieti miskeid lillepeenraid. Kyllap oli nii praktiline, et lillepoosad elasid oma elu muu heina sees, mida siis vahel niideti, loomadele ette. Aga pojengirida oli ysna kindlalt igas talus, mida vanem, seda uhkem.. Ei tea kas Marissa ema 100 aastane on alles..

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muide mina nägin kollast pojengi esimest korda Sinu juured Inglismaal, tol kevadel kui Ameerikast tulin. Mul on isegi pildid sellest taimest. Vaimustas väga. Too oli küll (nüüd järgi kontrollides) üks lihtõieline liik. Aga väga ilus ikka.
      Marissa ema pojengi pead Sina minema kontrollima ja tükki küsima. Mina ei söanda...

      Kustuta